Floare albastră – expresie a aspiraţiei spre fericirea absolută


Proiect didactic
 
Clasa a XI-a
 
Timpul: 90 min.
Tipul lecţiei:
Activitate didactică formativă
 
I. Obiective operaţionale:
a) cognitiv-formative.
La finele activităţii fiecare elev ar fi bine:
O1 – să identifice şi să estimeze valoarea estetică a poeziei Floare albastră;
O2 – să descopere organizarea compoziţională a poeziei;
O3 – să selecteze răspunsuri corecte, argumentându-le;
O4 – să analizeze, să compare opinii ale unor critici literari;
O5 – să descifreze sugestiile motivului-simbol “floare albastră” şi ale altor figuri de stil;
O6 – să comenteze (pe tablouri) poezia;
O7 – să alcătuiască un cinquain;
b) afective.
O8 – să formuleze păreri proprii, judecăţi de valoare şi să le comunice în discuţii, într-un limbaj adecvat, fluent şi corect;
O9 – să armonizeze propriile trăiri cu cele ale autorului.
 
II. Strategii didactice:
Metode şi tehnici de învăţare:
– conversaţia – lectura pe roluri
– revizuirea – inscripţia spaţială circulară
– activitatea – problematizarea în grup
– jocul didactic – licitaţia de idei
– lectura expresivă – cinquain.
 
III. Mijloace de învăţământ:
– dicţionarul orei – fişe textuale
– portofoliul lecţiei – postere
– MTI
 
IV. Bibliografie
1. V. Goia, I. Drăgotoiu, Metodica predării limbii şi literaturii române, Bucureşti, 1995.
2. M. Eminescu, Poezii, Bucureşti, 1884.
3. Eminescu, viaţa şi opera, C. Popovici, Chişinău, 1988, p. 169.
4. Eminescu – o lume dăruită nouă, Bucureşti, 1994.