Toggle navigation
NR. CURENT
DESPRE NOI
ARHIVĂ
CĂRȚI
AUTORI
ACTUAL
CONTACT
ARGUMENT
EVALUARE
RECEPTARE ŞI INTERPRETARE
DIALOGUL ARTELOR
LIMBĂ, COMUNICARE ŞI EDUCAŢIE
ATELIER DE SCRIERE ŞI CITIRE
ABORDĂRI INTERDISCIPLINARE
GÂNDURI PENTRU CEI CARE PORNESC LA DRUM
AUTORI ÎN NR. CURENT
REVISTA LIMBA ROMÂNĂ
Nr. 3, anul XXIV, 2014
Descarcă PDF
ARGUMENT
Alexandru BANTOŞ
BAC-ul, oglindă a şcolii şi a societăţii
EVALUARE
Constantin ŞCHIOPU
Testul pentru examenul de bacalaureat: posibile erori şi modalităţi de rezolvare
Maria HADÎRCĂ
Metode şi tehnici de evaluare autentică a competenţei de lectură
Marilena PAVELESCU
Portofoliul de progres. Evaluarea complementară
Constantin ŞCHIOPU
Evaluarea competenţelor de lectură ale elevilor prin intermediul testelor
RECEPTARE ŞI INTERPRETARE
Maria ABRAMCIUC
Receptarea romanului
Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război
de Camil Petrescu în liceu: componente ale demersului teoretic
Marin IANCU
Opera dramatică. Comedia.
O scrisoare pierdută
de I. L. Caragiale (repere interpretative)
Mihaela CALENICI
Formarea la elevi a deprinderilor de a formula ideile unui text narativ (
Căprioara
de Emil Gârleanu)
Diana VRABIE
Repere teoretico-didactice în abordarea textelor de frontieră
Ana GHILAŞ
Textul literar din perspectiva psihologiei procesului de creaţie
Diana VRABIE
Contextualizarea didactică a temei cărţii în ciclul gimnazial
Tatiana MELNIC
Dezvoltarea inteligenţelor multiple la orele de literatură
Viorica GORAŞ-POSTICĂ
Competenţa proiectivă: abordare managerial-pedagogică
Lilia RĂCIULA
Repere teoretico-metodologice în abordarea stilului individual al scriitorului
DIALOGUL ARTELOR
Tudor ZBÂRNEA
Între speranţe şi capcane
Comandă socială şi rezistenţă prin artă (pagini color)
LIMBĂ, COMUNICARE ŞI EDUCAŢIE
Marcela VÂLCU
Despre unele greșeli de exprimare a relației sintactice de coordonare
Vlad PÂSLARU
Dimensiuni pedagogice ale cultivării limbii române în Republica Moldova
Gheorghe MOLDOVEANU
Să ne înţelegem limba, să o iubim şi să o respectăm
Constantin CUCOŞ
Reconsiderări privind obiectivele educației estetice
ATELIER DE SCRIERE ŞI CITIRE
Mariana MARIN
Atelierul de lectură şi discuţii – simularea personajului literar
Natalia ŞTEFAN
Atelier de scriere. Elaborarea unui text de ficţiune
Vasile FLUERAŞ
Modelul scrierii procesuale – premisa formării competenţei de comunicare scrisă
Angela LUNGU
Dezvoltarea competenţei de a vorbi în public prin orele de limba şi literatura română şi prin activităţile extraşcolare
ABORDĂRI INTERDISCIPLINARE
Natalia CIMPAC
Tehnici de receptare a textului literar din perspectiva transdisciplinară
Nelea CROITORU
Abordări interdisciplinare la orele de română
GÂNDURI PENTRU CEI CARE PORNESC LA DRUM
Liliana ROSTEA
La start! Atenţie! BAC!