Autori
Constantin ŞCHIOPU
Prof. univ., dr. hab., Facultatea Jurnalism şi Știinţe ale Comunicării, Departamentul Teoria și Practica Jurnalismului, USM. Lucrări recente: Comunicarea: greșeli și soluții (coautor Marcela Vîlcu-Șchiopu), 2013; Metodica predării literaturii române, Piteşti, 2009; Arghezi, Barbu, Blaga. Poezii comentate. Pentru elevi, studenţi, profesori, Chişinău, 2010; Manual de limba şi literatura română pentru clasa a X-a (coautor Marcela Vîlcu-Şchiopu) ș. a.TEXTE PUBLICATE
- Caracterizarea personajului literar din perspectivă estetică Nr. 11-12, anul XVIII, 2008
- Păstorul mioritic Grigore Vieru şi invidia omenească Nr. 1-4, anul XIX, 2009
- Idei despre revista „Limba Română" Nr. 9-10, anul XVIII, 2008
- Compoziţii şcolare cu caracter publicistic: recenzia şi cronica dramatică Nr. 9-10, anul XVIII, 2008
- Unele consideraţii privind redactarea / scrierea compunerilor narativă şi descriptivă Nr. 5-6, anul XIX, 2009
- Predarea / studierea prozei de inspiraţie istorică: repere teoretico-literare şi metodologice Nr. 5-6, anul XVIII, 2008
- Compoziţiile şcolare: paralela şi sinteza Nr. 3-4, anul XVIII, 2008
- Reportajul şi interviul ca procedee de receptare a operei literare Nr. 7-8, anul XIX, 2009
- Studierea elementelor de versificaţie Nr. 1-2, anul XVIII, 2008
- Repere teoretico-literare şi metodologice ale predării / studierii schiţei (în baza schiţei D-l Goe de I. L. Caragiale) Nr. 10-12, anul XVII, 2007
- Conceptul de curent literar Nr. 7-9, anul XVII, 2007
- Studierea noţiunilor de teorie literară Nr. 4-6, anul XVII, 2007
- Receptarea operei literare: condiţii, etape şi niveluri Nr. 1-3, anul XVII, 2007
- Lectura ca demers didactic Nr. 1-2, anul XX, 2010
- Un profesor – purtător de lumină şi de adevăr Nr. 3-4, anul XX, 2010
- Opera literară din perspectiva noţiunilor „autor”, „narator”, „personaj”, „eu liric” Nr. 9-10, anul XX, 2010
- Limbajul poetic: trăsături şi modalităţi de interpretare într-un demers didactic Nr. 11-12, anul XX, 2010
- Dezvoltarea gândirii critice în procesul receptării textului artistic Nr. 1-2, anul XXI, 2011
- Poezia tânără – între contemplaţie, transfigurare şi afirmare a propriei realităţi Nr. 1-2, anul XXI, 2011
- Revărsarea unei mari iubiri Nr. 3-6, anul XXI, 2011
- Formarea cititorului prin lecturi paralele Nr. 3-6, anul XXI, 2011
- Interdisciplinaritate, pluridisciplinaritate şi transdisciplinaritate în studiul literaturii Nr. 9-10, anul XXI, 2011
- Interpretarea textului literar: tehnici de creativitate Nr. 11-12, anul XXI, 2011
- Întâlnirea elevilor cu cartea: medieri necesare Nr. 11-12, anul XXI, 2011
- Sarcini activ-participative de valorificare a operei literare Nr. 3-4, anul XXII, 2012
- Metode şi procedee de interpretare a operelor lirice Nr. 11-12, anul XVI, 2006
- Etapele valorificării textului literar în cadrul orelor de literatură: obiective şi procedee de lucru Nr. 7-9, anul XVI, 2006
- Modurile de expunere în discursul literar Nr. 4-6, anul XVI, 2006
- Structura şi compoziţia în procesul de interpretare a operei literare Nr. 1-3, anul XVI, 2006
- Memoria ca justiţie sau refacerea drumului invers Nr. 7-8, anul XXII, 2012
- Interpretarea operei literare din perspectiva noţiunilor temă, motiv, laitmotiv Nr. 11, anul XV, 2005
- Modalităţi de investigaţie în proza de analiză psihologică (Pădurea spânzuraţilor de Liviu Rebreanu) Nr. 10, anul XV, 2005
- Simularea întâlnirii cu personajul literar Nr. 5-9, anul XV, 2005
- Procedee de valorificare a textului literar: situaţia de opţiune morală Nr. 1-3, anul XIV, 2004
- Repere teoretico-literare şi metodice ale studierii / receptării operelor dramatice Nr. 11-12, anul XIII, 2003
- Interpretarea textului literar prin tehnica generării de alternative Nr. 1-4, anul XXIII, 2013
- Perspective de receptare a liricii lui Grigore Vieru Nr. 1, anul XXIV, 2014
- Testul pentru examenul de bacalaureat: posibile erori şi modalităţi de rezolvare Nr. 3, anul XXIV, 2014
- Evaluarea competenţelor de lectură ale elevilor prin intermediul testelor Nr. 3, anul XXIV, 2014
- Interpretarea textului literar din perspectivă structuralistă Nr. 4-6, anul XII, 2002
- Tehnici narative în romanul de analiză psihologică: sugestii metodice Nr. 1-3, anul XII, 2002
- Despre paradisul şi infernul limbii române şi nu numai... Nr. 5, anul XXIV, 2014
- Principii de abordare a literaturii ca disciplină şcolară Nr. 5, anul XXIV, 2014
- Formarea la elevi a competențelor lectorale Nr. 6, anul XXIV, 2014
- Grigore Vieru a făcut istorie Nr. 1-2, anul XXV, 2015
- Textul literar: comprehensiune și receptare Nr. 3-4, anul XXV, 2015
- Manuale-monstru, elevi și profesori debusolați Nr. 1-2, anul XXVI, 2016
- Perspective moderne de interpretare / căutare a identității artistice Nr. 1-2, anul XXVI, 2016
- Conceptul de literatură în contextul educaţiei literar-artistice Nr. 1, anul XXVII, 2017
- Interpretarea operei literare din perspectiva unor elemente intratextuale Nr. 2, anul XXVII, 2017
- Valori și atitudini în interpretarea operei literare Nr. 3, anul XXVII, 2017
- Registre stilistice ale operei literare: o abordare teoretico-metodologică Nr. 5-6, anul XXVII, 2017
- Eternizarea verii în care mama a avut ochii verzi Nr. 5-6, anul XXVII, 2017
- Basarabia: viziune artistică și stări lirice în poezia românească Nr. 1-2, anul XXVIII, 2018
- Didactica lecturii versus didactica literaturii Nr. 5-6, anul XXVIII, 2018
- Moartea unei veverițe de Dumitru Crudu și sfânta noastră naivitate Nr. 7-8, anul XXVIII, 2018
- Formarea la elevi a competenței de a formula idei pe marginea operei literare Nr. 7-8, anul XXVIII, 2018
- Dezvoltarea la elevi a aptitudinilor de scriere creativă Nr. 1, anul XXIX, 2019
- Metodologii didactice ale predării-învățării-evaluării în cadrul educației literar-artistice Nr. 3, anul XXIX, 2019
- Formarea la elevi a competenței de comunicare literară Nr. 1, anul XXX, 2020
- Receptarea operei lierare prin stimularea gândirii asociative a elevilor Nr. 2-3, anul XXX, 2020
- De la autobiografie la cronica unei epoci și a unor destine Nr. 4-5, anul XXX, 2020
- Obiectiv, subiectiv și intersubiectiv în interpretarea operelor literare Nr. 6, anul XXX, 2020
- Misterul de Est de Lucreția Bârlădeanu: perspective de lectură Nr. 1, anul XXXI, 2021
- Formarea la elevi a competenței de apreciere a operei literare Nr. 2, anul XXXI, 2021
- Despre noi și despre destinul limbii române în cei 30 de ani de independență Nr. 4, anul XXXI, 2021
- Formarea competenței lingvistice a elevilor prin activități și exerciții creative Nr. 5-6, anul XXXI, 2021
- Soare nou răsare. Florilegiu de poezie a obiceiurilor de iarnă Nr. 1-2, anul XXXII, 2022
- Utilizarea exegezelor critice în interpretarea operei literare Nr. 5-6, anul XXXII, 2022
- Odă (în metru antic) de M. Eminescu: repere metodologice de interpretare Nr. 5-6, anul XXXIII, 2023
- Dimensiunea afectivă a lecției de literatură română Nr. 5-6, anul XXXIV, 2024