PRO DIDACTICA
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Caracterizarea personajului literar din perspectivă estetică
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Compoziţii şcolare cu caracter publicistic: recenzia şi cronica dramatică
|
Cristinel MUNTEANU
|
Eminescu în dezbatere cu caracter… sumativ
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Păstorul mioritic Grigore Vieru şi invidia omenească
|
Cornelia MUNTEANU
|
Clipe de eternitate la Liceul Teoretic „Dante Alighieri”
|
Larisa SOLOMON
|
Credinţă îmbrăcată în cuvânt
|
Ludmila ARMAŞU-CANŢÂR
|
În căutarea paradisului pierdut
|
Iulian BOLDEA
|
Lirica românească premodernă. Poeţii Văcăreşti
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Unele consideraţii privind redactarea / scrierea compunerilor narativă şi descriptivă
|
Veronica CIOBANU
|
Relaţia „literatură – arte” în contextul educaţiei literar-artistice a elevilor
|
Gabriela MEDAN
|
Ionel Teodoreanu şi Mateiu I. Caragiale – reprezentanţi ai direcţiei estetizante
|
Andrei PROHIN
|
Pământ şi apă. Glose istorico-literare la Eminescu
|
Nina ACONI
|
Proiectul – metodă de predare / învăţare / evaluare
|
Petru BUTUC
|
Reconsiderări privind titlul sintactic de complement predicativ
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Predarea / studierea prozei de inspiraţie istorică: repere teoretico-literare şi metodologice
|
Cristinel MUNTEANU
|
Valorile stilistice ale părţilor de vorbire (însemnări din perspectivă didactică)
|
Roxana Antoinette VORNIC
|
Studiul literaturii şi dezvoltarea inteligenţei emoţionale
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Compoziţiile şcolare: paralela şi sinteza
|
Iulian BOLDEA
|
Costache Conachi şi neoclasicismul poetic românesc
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Reportajul şi interviul ca procedee de receptare a operei literare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Studierea elementelor de versificaţie
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Repere teoretico-literare şi metodologice ale predării / studierii schiţei (în baza schiţei D-l Goe de I. L. Caragiale)
|
Dorina KUDOR
|
Proiectarea unei lecţii – laborator didactic
|
|
Contribuţie însemnată la dezvoltarea patrimoniului pedagogic
|
Victoria FONARI
|
Aport inovator la metodica predării literaturii române
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Conceptul de curent literar
|
Mihaela SECRIERU
|
Didactica oralului
|
Sergiu PAVLICENCU
|
Literatura universală în învăţământul liceal
|
Mihaela SECRIERU
|
Metode de predare a limbii române
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Studierea noţiunilor de teorie literară
|
Maria ABRAMCIUC
|
Cântarea României de Alecu Russo: perspective critico-metodice
|
Geanina COTOI
|
Eliberarea cuvântului din cochilie
|
Alina PAMFIL
|
Elemente de didactica limbii române
|
Mihaela SECRIERU
|
Metode de predare-învăţare adaptate specificului limbii şi literaturii române
|
Loretta HANDRABURA
|
Învaţă-mă cum să învăţ şi să-i învăţ!
|
Ludmila ARMAŞU-CANŢÂR
|
Metodica predării creative a literaturii române
|
Ludmila CAŞU
|
O carte a profesorului de literatură
|
Viorica GORAŞ-POSTICĂ
|
Provocare pentru o posibilă metodologie a educaţiei literar-artistice
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Receptarea operei literare: condiţii, etape şi niveluri
|
Mina-Maria RUSU
|
Competenţa de comunicare – perspective de abordare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Lectura ca demers didactic
|
Livia STATE
|
O perspectivă didactică de însuşire a termenilor
|
Mariana CHETROIU
|
Basmul – consolidare prin jocuri didactice
|
Nicolae FELECAN
|
Complementul posesiv
|
Alice TOMA
Cristinel MUNTEANU
|
Importanţa literaturii pentru învăţarea limbii române ca limbă străină
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Opera literară din perspectiva noţiunilor „autor”, „narator”, „personaj”, „eu liric”
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Limbajul poetic: trăsături şi modalităţi de interpretare într-un demers didactic
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Dezvoltarea gândirii critice în procesul receptării textului artistic
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Formarea cititorului prin lecturi paralele
|
Vasile PAVEL
|
Limba română în şcolile din regiunile Cernăuţi şi Odesa
|
Petru BUTUC
|
Gramaticalizarea, etapa decisivă în procesul istoric de unificare a românei literare
|
Ludmila BERZOI
|
O nouă perspectivă de abordare a literaturii în şcoală
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Interdisciplinaritate, pluridisciplinaritate şi transdisciplinaritate în studiul literaturii
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Interpretarea textului literar: tehnici de creativitate
|
Mariana MARIN
|
Cititorul – producător de texte argumentative, reflexive şi metaliterare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Sarcini activ-participative de valorificare a operei literare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Metode şi procedee de interpretare a operelor lirice
|
Otilia BABĂRĂ
|
M. Eminescu – model de exigenţă didactică
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Etapele valorificării textului literar în cadrul orelor de literatură: obiective şi procedee de lucru
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Modurile de expunere în discursul literar
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Structura şi compoziţia în procesul de interpretare a operei literare
|
Galina GRĂDINARI
|
Studiul de Caz – metodă eficientă de dezvoltare a competenţelor comunicative
|
Gheorghe ŢÂMBAL
|
Metode şi tehnici didactice interactive (aspecte practice)
|
Mina-Maria RUSU
|
Tema şi rema în construirea sensului unui mesaj
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Interpretarea operei literare din perspectiva noţiunilor temă, motiv, laitmotiv
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Modalităţi de investigaţie în proza de analiză psihologică (Pădurea spânzuraţilor de Liviu Rebreanu)
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Simularea întâlnirii cu personajul literar
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Interpretarea textului literar prin tehnica generării de alternative
|
Simona CHIŞ
|
Arta cuvântului în teatrul lui Marin Sorescu
|
Doina DRĂGUŢ
|
Postmodernismul, o reluare didactică
|
Dorina BALMUŞ
|
Dimensiuni ale ontopoeticii eminesciene
|
Diana VRABIE
|
Cititorul în lumea creaţiei personalităţii literare: sugestii de predare
|
Maria ABRAMCIUC
|
Recitirea clasicilor. Nuvela O alergare de cai de Constantin Negruzzi
|
Victoria VÂNTU
|
Deideologizarea discursului liric în poezia basarabeană şaizecistă
|
Eugenia MINCU
|
Povestea lui Vasile Vasilache – poveste existenţială a românului
|
Doina DRĂGUŢ
|
Goticul în artă, literatură, muzică
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Perspective de receptare a liricii lui Grigore Vieru
|
Marcela VÂLCU
|
Articolul ca mijloc de realizare a categoriei determinării
|
Mina-Maria RUSU
|
Patologia incomunicării postmoderne şi terapia prin cuvânt
|
Doina DRĂGUŢ
|
Arghezi, între teluric şi celest
|
Ioan ŞERDEAN
|
Exerciţiul – metodă specifică în formarea capacităţii de receptare a mesajului scris (citirea/lectura)
|
Florin GRINEA
|
Curente culturale în literatura română. Umanismul
|
Ioan ŞERDEAN
|
Învăţarea cititului: elemente de autocontrol
|
Ludmila BÂLICI
|
Prerogativele eului liric în opera poetică
|
Silvia POSTERNAC
|
Aspectul educaţional al lecturii
|
|
Examenul de bacalaureat la limba şi literatura română – o inovaţie întru satisfacerea aşteptărilor
|
Ioan ŞERDEAN
|
“Comoară... pe moşie revărsată”
|
Marcela VÂLCU
|
Simularea ca metodă didactică: repere teoretico-metodologice
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Principii de abordare a literaturii ca disciplină şcolară
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Formarea la elevi a competențelor lectorale
|
Marcela VÂLCU
|
Greșeli de interpretare și de rostire a unor unități fonetice complexe
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Textul literar: comprehensiune și receptare
|
Maria HADÂRCĂ
|
Competenţa de lectură – concept, structură şi mediu de formare
|
|
Manualele, o necesară călăuză didactică
|
Solomon MARCUS
|
Copiii, sub agresiunea unei școli care le ignoră nevoile și drepturile. Cazul dramatic al clasei a V-a
|
Adrian Dinu RACHIERU
|
Patriotismul limbii şi „realitatea discursivă”
|
Ion I. IONESCU
|
O privire sociologică asupra educației școlare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Conceptul de literatură în contextul educaţiei literar-artistice
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Interpretarea operei literare din perspectiva unor elemente intratextuale
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Valori și atitudini în interpretarea operei literare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Registre stilistice ale operei literare: o abordare teoretico-metodologică
|
Angela LUNGU
|
Dezvoltarea competenței de lectură prin abordări inter- și transdisciplinare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Didactica lecturii versus didactica literaturii
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Formarea la elevi a competenței de a formula idei pe marginea operei literare
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Dezvoltarea la elevi a aptitudinilor de scriere creativă
|
Olga IRIMCIUC
|
Ludicul în predarea limbii române
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Metodologii didactice ale predării-învățării-evaluării în cadrul educației literar-artistice
|
Marta ISTRATI
|
Probleme de (re)adaptare școlară a elevilor repatriați
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Formarea la elevi a competenței de comunicare literară
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Receptarea operei lierare prin stimularea gândirii asociative a elevilor
|
Cristinel MUNTEANU
|
Despre raportul dintre realitate și ficțiune în literatură
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Obiectiv, subiectiv și intersubiectiv în interpretarea operelor literare
|
Veronica BĂNICĂ
|
O pledoarie pentru manualul unic
|
Constantin ŞCHIOPU
|
Manuale-monstru, elevi și profesori debusolați
|
Viorica GORAŞ-POSTICĂ
|
Manualul de Limba română: constrângeri şi deschideri
|
Diana VRABIE
|
Manualul de literatură universală pentru clasa a x-a: constatări, observații, sugestii
|
Georgel RUSU
|
Calul Troian al învățământului
|